SeptemberMamma

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Therese Lindeberg - 9 februari 2011 17:55

Ja, som de flesta vet så blev Rasmus inlagd i måndags för att han skulle opereras på tisdagen. Men vi kunde ha åkt hem och sovit hemma till på tisdagen, men jag kände mig tryggare genom att vara på sjukhuset än att jag sov hemma över natten. Rasmus fick den första operationstiden på tisdagsmorgonen också, så det var också en anledning. Att man slapp gå upp så tidigt. I alla fall jag. Lars fick ju sova hemma eftersom han var tvungen att gå ut med hunden + att det bara fick sova en förälder på avdelningen tillsammans med barnet.


Innan jag och Rasmus gick och la oss så badade han och tvättade sig med en speciell svamp på det området där han skulle opereras. Sedan fick han sin sista måltid kl 03. För han skulle fasta från halv 4. Men Rasmus var ganska trött på natten, så han åt bara 20 ml. Klockan blev halv åtta på tisdagsmorgonen, och det var dags för Rasmus andra bad. Han var JÄTTEHUNGRIG! Det kan man ju förstå när man inte fått äta på 4 timmar. Halv 9 så gick vi upp till OP för att lämna över Rasmus till kirurgerna. Operationen gick bra och tog närmare 1½ timme.
När de ringde och sa att Rasmus hade börjat vakna fick jag gå upp till uppvaket och hålla honom och ge honom mat! Åh, vad han åt! Han nästan åt hela flaskan också. Inte bara innehållet.   Operationen hade i alla fall gått bra. De hade opererat tillbaka bråcket på vänster sida. Och de hade även tryckt hål på vattenbråcket på höger sida som han hade fått efter förra ljumskbråcksoperationen. Men nu ser det fint ut, men det är ju svullet förståss. Det kunde ta en vecka innan svullnaden går ner.


Efter några timmar på uppvaket, så fick han komma ner till avdelningen igen. Där fick han mat och så fick han smärtstillande via nålen i handen. Han hade också glukosdropp, för att driva på vätska och stilla hans hunger lite. Men han åt jättebra när han väl vaknade och var hungrig. Han var jätteduktig min lilla älskade son. Eller, rättelse, han ÄR jätteduktig min lilla älskade son.


Och idag fick vi åka hem. Helt underbart är det. Och nu tillbaka till vardagen igen.

Imorgon blir till att ringa och boka in en ny tid till min BVC-sköterska och boka in en ny tid för besök med vägning, mätning och huvudomfång. Vi skulle egentligen varit där i tisdags, men det blev det ju inte eftersom Rasmus opererades då.

Sedan ska jag ringa FK och prata med dem angående en sak. Men det får vi lösa imorgon. Måste bara ta tag i min telefonrädsla för att ringa olika företag.


Jag hade kameran med mig för att ta en massa kort där, men tror ni att kameran kom fram en enda gång? NEJ!    Typiskt mig.


Träffade helt underbara, nya vänner där! Tillsammans är vi starka!


Återkommer kanske senare ikväll med ett eller två blogginlägg, eller så återkommer jag imorgon!


På återseende!

Av Therese Lindeberg - 9 februari 2011 17:00

Min allra första kyss var av min nuvarande sambo. Vi var ett par i 6 månader år 2002. Och han var mitt livs kärlek. Men då hade vi båda 2 skola att tänka på, så det höll inte eftersom vi inte träffades så ofta. Men tack och lov så träffades vi igen. Det var ödet att jag och Lars skulle träffas igen och att vi skulle bilda familj tillsammans. är så överlycklig!


  (Jag och älskling 9/1-10)

Presentation


27 år, bor i Svalöv tillsammans med min underbara sambo, som jag även är förlovad med. Mamma till en underbar son, Rasmus.

Skriver i min blogg om hur det är att ha en för tidigt född son. Tankar och funderingar som dyker upp. Bloggen är ett sätt, av f

VideFyMe

Kategorier

Mammabloggar

Länkar

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Skriv en hälsning

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards