SeptemberMamma

Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

♥ Dag 13 - Min vecka ♥

Av Therese Lindeberg - 4 februari 2011 13:45

Ja det var ju en passande dag att skriva om min vecka idag. Det har nog inte hänt särledes mycket i veckan. Jag har mest gått runt som zombie och tagit hand om min älskade underbara son. Men jag ska försöka att sammanfatta veckan i korta drag i alla fall.


Måndag:

I måndags så hade jag och Rasmus premiär med att åka buss och tåg. För vi skulle till Lund. Det gick hur bra som helst, fast det var lite tråkigt att bussarna och tågen var försenade, som vanligt. I alla fall, vi kom till Lund och Rasmus skulle till Neonatal för en kontroll. Allt gick bra. Kirurgen som var med vid Rasmus första operation för ljumskbråck, kom dit och tittade på hans pung. Och min magkänsla hade rätt. Han hade fått tillbaka ljumskbråck på vänster sida. Så kirurgen satte upp Rasmus på operation. Och han får förtur, eftersom han är så liten.


Efter att vi hade varit på Neo, så tog jag och Rasmus bussen till Cezilia, där hon arbetstränar. Det var länge sedan vi träffades, och hon ville mysa lite med Rasmus. Och det fick hon. Jag och Rasmus var hos Cezilia tills hon slutade 14:45. Sedan gick vi hem till henne för att hon skulle ut med Twix och hämta hennes plånbok. Sedan åkte vi buss ner till stan och Cezilia köpte hundmat, jag gick till stationen. Jag fick vänta på stationen i Lund mer än 1 timme. Och när tåget egentligen skulle avgå, ja då fick vi veta att det var en kvar försenat. Och typiskt nog så vaknade Rasmus då, och var hungrig.. Men jag fick honom att somna igen, genom att köra vagnen fram och tillbaka.


Tisdag:

Idag var vi på BVC, för att Rasmus skulle vägas och mätas. Han vägde 3980 gram och var 49 cm lång. Vi pratade lite, sedan var jag tvungen att gå, för Rasmus vaknade och var hungrig, så vi fick gå hem så att jag kunde ge honom mat.


Kl 12 så skulle jag tvätta, så jag gick ner och startade tvättmaskinerna. Det är ganska bökigt att vara hemma själv med ett spädbarn och samtidigt som man ska tvätta. Hade varit mycket enklare att ha tvättmaskin och torktumlare i lägenheten. Men det är tyvärr vår lägenhet för liten för.


Senare på kvällen så åkte vi till Barnakuten med Rasmus för att han hade jätteont i sitt ljumskbråck och jag kunde inte repunera (trycka tillbaka) det igen. Så vi åkte in, så att en kirurg fick titta på det. Det såg helt OK ut. Så han skickade hem oss igen. När vi var där fick vi även veta att Rasmus var planerad för operation på tisdag. Ju tidigare destu bättre.


Onsdag:

Det hände inget speciellt idag. Jag och Rasmus var hemma och tog det lugnt. Skönt att inte ha något inplanerat. Speciellt när man var så trött som jag var. Inte alldeles enkelt att ta hand om ett litet spädbarn. Men det är ack så roligt! Och mysigt fram för allt.


Torsdag:

 Igår hade jag Rasmus fram till klockan 14:00 ca, sedan kom hans farmor och hämtade honom så jag fick lite avlastning. Jag passade då på att plocka undan lite och sedan när Lars kom hem så gick jag och satte mig i ett varm lååååångt efterlängtat bad. Efter det, så gick jag la mig och vilade ett par timmar. Det var väbehövligt. Och såååå skönt. 


Fredag (idag):

Rasmus vaknade 07:45 (!). Jag gick upp och matade honom och bytte blöja. Lars gick ut med Emelie. Senare åkte Lars och hämtade släp hos sin mamma och hämtade hans bror. De skulle åka till Eslöv för att hämta 2 byrårar som jag och Lars fick som tack för flytthjälpen, av Annica och Fredrik.

Jag har även haft min psykolog här idag och fått pratat av mig. Det var skönt. Rasmus var vaken från det han vaknade 07:45 - ca 10:30. Och han har sovit sedan dess. Ligger här bredvid mig i min säng, och jag halvsitter/ligger i Lars säng. Jag mår inte riktigt bra nu heller. Jag mår illa och  har huvudvärk. Jag kan knappt stå upp för då snurrar det i huvudet och det känns som hela rummet snurrar. Tur Lars har kommit hem, han ska bara iväg och lämna tillbaka släpet och sedan kommer han hem, för som jag mår nu, klarar jag inte av att ta hand om Rasmus på bästa tänkbara sätt. Han sover dock fortfarande, men det är nog bara en tidsfråga innan han vaknar och är hungrig igen.


Ja detta var min vecka! Eller ja, det som har varit av veckan. Det är ju lördag och söndag kvar också, men jag kommer ju att blogga imorgon och på söndag med. Ja, jag kommer nog blogga mer ikväll. Ska ta före och efter bilder på hur det såg ut innan vi fick in de nya byråarna och hur det ser ut efteråt.

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindeberg - 12 september 2011 20:27

Tjena, Therese här.. haha nej det är det inte.   Detta är en liten kapning av hennes blogg. Denna bloggen ska inte användas mera. utan jag hänvisar till www.barbapappafantasten.blogspot.com   Där kommer Therese i fortsättningen skriva om sitt...

Av Therese Lindeberg - 24 augusti 2011 10:45


Världens Underbaraste Therese!   Jag vet inte riktigt vad jag skall skriva. =). Men tack för att du finns gumman är verkligen glad för din skull tanke på allt som händer att du har Rasmus och Lars snart dax för giftemål. Är stolt över dig så det ...

Av Therese Lindeberg - 17 augusti 2011 15:21

  1 år och 9 månader mellan mig och älsklingen idag! Det är EXAKT 3 månader och 2 dagar kvar till vi ska stå framför vigselförättaren och säga "Ja" till varandra!   Jag älskar dig!        "Jag är en cool kille med mat i hela ansiktet och ner p...

Av Therese Lindeberg - 16 augusti 2011 11:47

Det är ca 3 månader kvar tills jag ska stå framför vigselförättaren och säga Ja till min blivande man. Och kan ni tänka er,  jag börjar redan bli nervös. Det är många som kommer och sitta där och titta på. Jag som har "scenskräck". Hur ska detta gå? ...

Av Therese Lindeberg - 16 augusti 2011 08:16

Jag hade tänkt att jag skulle visa två bilder på Rasmus. En från när han var nyfödd och en från idag. När jag tittar på Rasmus idag, så kan jag inte förstå att han varit så liten som ett litet smörpaket. Det är för mig ofattbart. Är bara så glad att ...

Presentation


27 år, bor i Svalöv tillsammans med min underbara sambo, som jag även är förlovad med. Mamma till en underbar son, Rasmus.

Skriver i min blogg om hur det är att ha en för tidigt född son. Tankar och funderingar som dyker upp. Bloggen är ett sätt, av f

VideFyMe

Kategorier

Mammabloggar

Länkar

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Skriv en hälsning

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards